Klimatyzacja wyłącza się przy większej prędkości.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • CARSMI
    Classic
    • 2011
    • 4

    Klimatyzacja wyłącza się przy większej prędkości.

    Ja od kwietnia gdzieś tankowałem na Orlenie + kawy i uzbierałem 11 tyś punktów. Wymieniłem za 9900 jest rabat 50 zł jednorazowo za tankowanie. Na nic innego te punkty by mi się nie przydały. No chyba, że te monety ale się spóźniłem i nie miałem tyle punktów aby ją wziąć i na allegro opchnąć.
  • slawo.g
    Classic
    • 2010
    • 4

    #2
    Klimatyzacja wyłącza się przy większej prędkości.

    Witam, mój problem jak w tytule, ostatnio zauważyłem, że po przekroczeniu pewnej prędkości, około 120 km/h klimatyzacja przestaje zupełnie działać jeśli jadę wolniej jest wszystko w porządku zwłaszcza że klima świeżo nabita.
    Gdy tylko zwolnię przez jakiś czas działa nieregularnie, po czym zaczyna normalnie chłodzić.
    Wczoraj zauważyłem, że kiedy miałem komplet pasażerów w aucie to wyłączała się już przy mniejszej prędkości. Dodam, że mam klimatronic.

    Komentarz

    • asaj7
      Classic
      • 2009
      • 7

      #3
      Witam

      Witam sprawdź ciśnienie w klimatyzacji możliwe iż na stacji obsługi za dużo nabili gazu w układ chłodzący . . wtedy tez przy większej prędkości klima po prostu wyłącza się . . .

      A to samo się dzieje jak np podciągasz na biegach auto ?? Czy działa normalnie ?

      Komentarz

      • slawo.g
        Classic
        • 2010
        • 4

        #4
        A to samo się dzieje jak np podciągasz na biegach auto ?? Czy działa normalnie ?
        Raczej nie zauwazyłem żeby przy wchodzeniu na wyzsze biegi coś było nie tak, jak rozpędzę auto do wyższej predkosci po kilkunastu, kilkudziesięciu sekundach klima sie wyłącza co przy obecnych upałach od razu da sie odczuć.

        Komentarz

        • hsurim
          Elegance
          • 2006
          • 788
          • Kia
          • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

          #5
          A duży wentylator się kręci ?
          Jeśli nie, to ... masz przyczynę.
          Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

          Komentarz

          • Jeżyk
            Rider
            • 2009
            • 691

            #6
            slawo.g, tak jak pisał asaj7, jeżeli po kilkunastu minutach na niższym biegu przy takich obrotach silnika jak przy 120/h też Ci się wyłączy to sprawdź rzeczywiście ciśnienie. A w ogóle to zobacz też czy wentylator chodzi.
            Szerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.

            Komentarz

            • jaca
              Drive
              • 2007
              • 92

              #7
              Koledzy, może się nie znam, ale po co przy prędkości 120 km/h ma załączać się wentylator?
              pozdrawiam

              Komentarz

              • Tomek_dx
                Rider
                • 2008
                • 398

                #8
                jaca, Ano po to że w Octavii 1 jak jest włączona klima to wentylatory oba chodzą na pierwszym biegu cały czas. Nie ma tam żadnego inteligentnego urządzonka które sterowałoby pracą wentyli w zalezności od temp. Może to i dobrze przynajmniej nie ma co się dodatkowo psuć. Jak temp chłodnicy wody rośnie lub cisnienie w klimie to wentylatory wchodzą na drugi bieg. I tyle.
                Proste i skuteczne. Brak pracy lub zbyt mała wydajność (np z powodu spalenia się części uzwojenia) jednego z wentyli podczas włączania klimy skutkuje przegrzaniem układu i wzrostem ciśnienia gdzie reaguje zaworek G65 wyłączając sprężarkę. Jednak częste przerwy i przegrzewanie prowadzi w najlepszym przypadku do spalenia cewki sprzęgła (koszt 80 pln) a w gorszym do wywalenia zaworka bezpieczeństwa w kompresorze i wymiany całego kompresora.

                Powyższy scenariusz przerobiłem tydzień temu. Zbyt wolna praca dużego wentylatora a potem jego zatrzymanie, powodowało wyłaczanie i załączanie klimy co kilkanaście minut. Po dwóch dniach na szczęscie spaliła się "tylko" cewka sprzegła.
                Wmiana wentyla, cewki i nabicie klimy rozwiązało problem
                Tomek

                Komentarz

                • jaca
                  Drive
                  • 2007
                  • 92

                  #9
                  Tomek_dx
                  Nie chodziło mi "po co przez chłodnice musi przepływać powietrze" tylko do czego przy prędkości 120 km/h potrzebny jest wentylator. Rozumiem w korku, albo jak posuwamy się 20 km/h, ale moim zdaniem przy prędkości 120 km/h naturalny (spowodowany prędkością) przepływ powietrza jest tak duży, że prawdopodobnie termostat i tak przymyka przepływ wody przez chłodnicę. Przypuszczam także, że przy takich prędkościach ciśnienie skraplania jest na tyle niskie, że presostat HP nie odłączy sprężarki. Chyba, że jest stanowczo za dużo freonu w układzie, albo ktoś nie zdjął zimowej zasłonki z chłodnicy.
                  Wciąż nie wiem po co przy 120 km/h wentylator chłodnicy, ale nie jestem "fachowcem" i pewnie się mylę.
                  Pozdrawiam

                  Komentarz

                  • hsurim
                    Elegance
                    • 2006
                    • 788
                    • Kia
                    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez jaca
                    (...) do czego przy prędkości 120 km/h potrzebny jest wentylator. (...)
                    Wygląda to na to, że byłby potrzebny dodatkowy czujnik odłączający wentylator przy większych prędkościach.
                    Zaś jeśli tylko zmniejszyłbyś prędkość, to miałby za zadanie jego (wentylatora) włączenie.

                    Osobiście jestem jednak za takim rozwiązaniem jak jest obecnie - włączam klimę a wraz z nią zaczyna kręcić się (i) duży wentylator.
                    Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                    Komentarz

                    • slawo.g
                      Classic
                      • 2010
                      • 4

                      #11
                      No więc obydwa wentylatory pracują, nie wiem jak jest z tym drugim biegiem, nie mam możliwości sprawdzenia. wczoraj też wpadłem na pomysł żeby "pogrzać" troche na niższym biegu, ale akurat się ochłodziło i z eksperymentu nici, objawy chwilowo ustały co chyba potwierdza Wasze przypuszczenia, że to problem z temperaturą.
                      Za tydzień mam sie umawiać z mechanikiem na przegląd , więc zobaczę co stwierdzi.

                      PS. Poleci mi ktos jakiegoś dobrego fachowca w okolicach Brzeska lub Tarnowa :?:

                      Komentarz

                      • jaca
                        Drive
                        • 2007
                        • 92

                        #12
                        Zamieszczone przez hsurim
                        Wygląda to na to, że byłby potrzebny dodatkowy czujnik odłączający wentylator przy większych prędkościach
                        Nie wydaje mi się.
                        Jeżeli wyłączona jest klima to:
                        - 1 bieg dużego wentylatora (V7) załączy się kiedy czujnik F18 zmierzy temperaturę wody 92~97stC, a wyłaczy się przy temp. 84~91
                        - 2 bieg, F18 załączy i wyłaczy się odpowiednio 99~105 i 91~98stC
                        Przy właczonej klimie:
                        -jeżeli F129 odczyta ciśnienie skraplania większe niż 16 bar, to obydwa wentylatory włączą się na 2-gi bieg
                        - jeżeli ciśnienie skraplania wzrośnie powyżej 32 bar lub spadnie poniżej 2 bar to klima się wyłączy
                        Podsumowując przy włączonej klimie zawsze powinny pracować dwa wentylatory, co było sprawdzone "organoleptycznie" w innym wątku. Przynajmniej na 1 biegu, ale jak nie używamy klimy, a temp wody jest poniżej 92stC to jest to normalne, że obydwa wentylatory nie pracują.
                        Pozdrawiam
                        Załączone pliki

                        Komentarz

                        Pracuję...